HAYATI

Yazar. 1 Ağustos 1962 günü Afyon’da dünyaya geldi. İlkokulu İstanbul İsmail Hakkı Uludağ İlkokulu’nda, orta ve lise eğitimini ise Afyon Lisesi’nde tamamladı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nden 1984’te mezun oldu. Aynı bölümde yüksek lisans derecesi aldı. 1995 yılında İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nde doktora çalışmasını tamamlayarak sosyal bilimler doktoru unvanı aldı. Daha sonra bir süre öğretmen olarak çalışan Fatma Barbarosoğlu, uzun yıllar Yeni Şafak gazetesinde köşe yazarlığı yaptı.

Fatma Barbarosoğlu’nun Taş Bina başlıklı ilk öyküsü 1980’de Doğuş Edebiyat dergisinde yayınlandı. Sonraki yıllarda çalışmaları Dergah, İzlenim, Kırkayak ve Kafdağı gibi dergilerde yer aldı.

ÖDÜLLERİ

2001 yılında Gün Akşamsızdır adlı kitabıyla Türkiye Yazarlar Birliği Hikâye Ödülünü aldı.

ESERLERİ

Deneme- İnceleme:

  • Modernleşme Sürecinde Moda ve Zihniyet İlişkisi (1995)
  • Sözün ve Sükûtun Renkleri (1998)
  • Ramazannâme (2002)
  • İmaj ve Takva (2002)
  • Ahir Zaman Gülüşleri (2002)
  • Okuyucu Velinimetimizdir (2003)
  • Şov ve Mahrem (2006)
  • Cumhuriyet’in Dindar Kadınları (2011),

Hikaye:

  • Acı Deniz (1996)
  • Gün Akşamsızdır (2000)
  • Her Ses Bir Ezgi (2001)
  • Senin Hikâyen (2001)
  • Bahçeler Sokaklar (Bir Yeni Öykü eklenmiş seçme öyküler, 2003)
  • İki Kişilik Rüyalar (2005).

Söyleşi:

  • Kamusal Alanda Başörtülüler / Fatma Karabıyık Barbarosoğlu ile Söyleşi (haz. Nazife Şişman, 2000)
  • Hayatın Manevi Boyutları (Söyleşiler. Bekir Sıtkı Erdoğan, Fatma Karabıyık Barbarosoğlu, Fırat Kızıltuğ, Hakan Poyraz, Hüsrev Hatemi, Nazife Şişman, Ömür Ceylan, 2005).

Mizah:

  • Otobüsname (2003).

Roman:

  • Hiçbiryer (2004)
  • Medyasenfoni (2008).

ESER ÖRNEKLERİ

SON ON BEŞ DAKİKA’DAN

Gördüğün gibi bir sürü sorum var. Ama esas mesele sorular değilmiş, biliyor musun? Bunca yıl soruların çok önemli olduğunu düşündük. Mesleki olarak Nedir sualin, odur kemalin cümlesinin peşine takılmıştık. Oysa esas mesele sorularda ya da cevaplarda değil. Sui zan ve hüsnü zanda. İşaretleri okurken bize eşlik eden duygu ne? Hüsnü zan mı? Sui zan mı?

Erkekler fragmanların içinde yaşamak istiyor. Kabataslak bir özet. Fazla katmanlı olmayan. Yoksa ekranlarda bu kadar maç yorumcusu niye olsun? Bir hikâyenin bütünlüğü erkeklere fazlasıyla ağır, fazlasıyla sıkıcı geliyor.

KAYNAKÇA: İhsan Işık / Türkiye Edebiyatçılar ve Kültür Adamları Ansiklopedisi (2006), Nazan Bekiroğlu / Fatma Karabıyık Barbarosoğlu ile Orta Sayfa Sohbeti (Dergâh, sayı: 79, Eylül 1996), Sevinç Çokum / Ayşe ve Fatma (Türkiye, 1.8.1996), Münire Daniş / Ramazanname – Fatma Karabıyık Barbarosoğlu (Hece, Aralık 2002)

Paylaş